kontakt FACEBOOK obserwuj INSTAGRAM googlebloglovin

21 października 2014

Kuchnia: wstążki cukinii z kurczakiem i żółtym serem


Uwielbiam cukinię. Mogłabym ją jeść codziennie. Lubię nadziewać ją mielonym mięsem, podawać z makaronem czy ryżem, ale ostatnio najczęściej przygotowuję ją w formie wstążek. Cukinia jest głównym składnikiem dania, pełni rolę makaronu :)




Danie jest niezwykle proste, szybkie w wykonaniu (czyli tak jak lubię) i bardzo smaczne. Jedyne czego potrzebujemy to (na dwie porcje): 2 średniej wielkości cukinie, dwie piersi z kurczaka, jedna mała cebula, 2 ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy (do smażenia), dwie łyżki sosu sojowego, kilka listków świeżej bazylii, szczypta tartego żółtego sera oraz przyprawy takie jakie lubicie, ja użyłam mojej ulubionej mieszanki przypraw Chinese 5 spice ( cukier, sól, granulowana cebula, anyż, suszony czosnek, czarny pieprz, koper, imbir, cynamon, goździki ).


Kurczaka kroję w kostkę, cebulę w piórka. Wrzucam do miski, dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek oraz sos sojowy. Cukinię dokładnie myję i odcinam końce. Kroję ją w bardzo cienkie paski za pomocą obieraczki do warzyw. Teraz składniki trzeba podsmażyć, ja robię to na dwóch patelniach. Na jednej cukinię, na drugiej kurczaka wraz z przyprawami. 
Wykładam na talerz najpierw 'makaron' z cukinii, potem kawałki kurczaka. Na koniec całość posypuję odrobiną żółtego sera i świeżą bazylią. Pycha! :)

5 komentarzy:

  1. Danie wygląda niesamowicie :) Poproszę o porcję bo uwielbiam cukinię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nienawidzę cukinii ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię na pewno, bo także cukinię uwielbiam! Najpierw non stop robiłam zapiekankę z otrębami, białym serem i cukinii, teraz natomiast mam fazę na krem z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

podobne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...